donderdag 2 september 2010

Ik ben toch echt een alfa-meisje.

16 oktober openen we in het museum een expositie getiteld ‘Vloeiende Lijnen’. Een tentoonstelling die veel van mijn ‘niet-aanwezige-beta-kant’ vergt. Elke keer gebeurt het namelijk weer in de projectgroep: er komt een technische term voorbij schieten die mij totaal niets zegt. De conservator kent de technische tekeningen door en door en heeft zijn hele leven gewerkt in de scheepsbouw. Voor hem zijn valpijpschepen, bulbstevens, carnediagrammen en cavitatietunnels gesneden koek, maar ik frons even mijn wenkbrauwen. Ik ben toch echt een alfameisje en geen betavrouw blijkt maar weer. Maar het maakt ook wel meteen duidelijk of de bezoeker dit onderdeel wel of niet zal snappen. Ik ben heel even ‘het prototype bezoeker’ in dit project.

De kracht van het werken in een projectteam wordt bij dit soort onderwerpen weer heel duidelijk. De conservator is er voor de inhoud, ik houd me bezig met totaal andere dingen zoals planning, vormgeving en budget. Samen met de educator die het voor de bezoeker begrijpelijk maakt komt het allemaal goed. Teamwork, dat hoort bij een projectgroep en als je zo’n onderwerp als technische scheepsbouwtekeningen behandelt, blijkt maar weer eens hoe nodig dit is.
!
Bookmark and Share

Geen opmerkingen:

Een reactie posten