donderdag 8 maart 2012

De eerste muren staan!

Dinsdagavond 17.30 uur. Ik ga naar huis en loop nog even langs de tweede verdieping in het Maritiem Museum. Ik zie ruimte, ik zie een grote lege zaal van 400m2. Heerlijk! Stiekem ren ik even van links naar rechts, van voor naar achter en doe ik een dansje. Nu kan het nog.. Maar de volgende ochtend als ik om 9 uur dezelfde trap oploop naar de tentoonstellingsvloer ziet deze zaal er totaal anders uit. De mannen van de technische dienst starten hun werk al om half acht en in die 1,5 uur die verstreken zijn hebben zij de eerste muren gezet van wat straks Echte Piraten zal zijn. In een razend rap tempo worden wandjes geplaatst, kabels getrokken, muren geschilderd. We zijn begonnen! Op 25 maart wordt de tentoonstelling Echte Piraten geopend met een speciale familiedag. Waar nu getimmerd en gezaagd wordt, hoor je straks de geluiden van rennende bezoekers en genietende mensen. Tot die tijd hebben we nog veel te doen en werken we met man en macht door om die lege zaal om te toveren in een totaal andere wereld. Elke ochtend de komende 3 weken zal ik verbaasd de trap op komen omdat we weer een stukje dichter komen bij het eindresultaat dat we maandengeleden op papier hebben bedacht. Ik ga elke ochtend graag naar mijn werk toe!
! Bookmark and Share

Geen opmerkingen:

Een reactie posten