woensdag 29 augustus 2012

Op vakantie!


Bij mij thuis wordt met regelmaat de reclame slogan van een bekende reisorganisatie geroepen. Bij de kreet ‘Op vakantie!’  hoor ik een heerlijk deuntje (en een vervelend kinderstemmetje), ruik ik de zee, voel ik het zand tussen mijn tenen. Vanmorgen stapte ik in alle vroegte op mijn fiets voor een nieuwe werkdag en riep ik hetzelfde. Ik reed richting station, had mijn werktas bij me, geen koffer op de bagagedrager of goed gevulde rugzak op mijn rug en toch had ik het  ‘Op vakantie’-gevoel. Vandaag mocht ik namelijk samen met mijn projectgroep voor het allereerst van mijn leven aan boord van een cruiseschip. Een luxe uitje? Nou ja, een beetje natuurlijk, maar het was vooral ook noodzakelijk. Als je namelijk een expositie aan het maken bent over cruisen en niemand in de projectgroep heeft nog ooit gecruised is het wel noodzaak om erop uit te trekken en aan boord te stappen van zo’n vakantieresort op zee.

Met dank aan de Holland Amerika Lijn trokken wij dus richting Amsterdam waar de MS Eurodam vandaag de hele dag bij de passagiersterminal lag ter voorbereiding op haar nieuwe reis.  Om elke minuut van deze dag te beschrijven gaat te ver. Van de ontvangst, het betreden van het schip, de rondleiding langs hutten, het theater aan boord, de sportzaal, de talrijke restaurants tot aan het zwembad en de lunch, het was een perfecte inspiratiebron voor de expositie. We hebben veel gepraat, veel gediscussieerd over wat nu wel interessant is voor de tentoonstelling en wat niet. We hebben massa’s foto’s gemaakt van interessante details of gebruiken aan boord. We weten nu het verschil tussen een binnenhut, een hut met beperkt zicht en hebben ons vergaapt aan het comfort in de luxe penthouses aan boord. Morgen gaan we met z’n allen het concept van de tentoonstelling verder uitwerken. Gewoon weer op ons eigen kantoor, zonder zwembad, spa’s en hoogpolige tapijten. …  Het was een werkbezoek met een goede reden, maar eerlijk is eerlijk, het voelde ook een beetje als ‘ op vakantie’.
! Bookmark and Share

Geen opmerkingen:

Een reactie posten