vrijdag 3 augustus 2012

Een eerste ontmoeting met een ontwerper

Je hebt verschillende type ontwerpers. De een komt extreem voorbereid naar een eerste ontmoeting. Een laptop vol met voorbeelden van eerder gemaakte exposities, een gelikte bedrijfspresentatie en daarbij hoort natuurlijk een mooi trendy pak. De ander heeft zich ook aangekleed voor de gelegenheid, maar heeft voor zo’n artistieke outfit gekozen, dat je haast vergeet wat hij vertelt en alleen maar naar het ankertje op de rever van zijn leren jasje zit te staren (praktijkvoorbeeld!). Je hebt ontwerpers die je al kent uit eerdere banen of van andere musea en ontwerpers die net zijn afgestudeerd en dus nog totaal onbekend met het fenomeen museummedewerkers. Met de ene ontwerper heb je meteen een klik. Bij de andere weet je al na zin 2, dit wordt niet de persoon waarmee ik fijn ga werken de komende maanden.

Kortom: net zoals het voor hen bij elke presentatie voor een klant de vraag zal zijn, wie heb ik voor me, zo zijn voor ons projectleiders deze eerste ontmoetingen aan het begin van een project ook altijd erg spannend. Maar een goede klik met een ontwerper waarbij je het gevoel hebt dat dit de persoon is die jouw ideeën tot leven kan brengen, die klik is goud waard. De komende maanden ga je samen aan de slag om de ideeën die je samen met de projectgroep in het projectplan hebt geformuleerd om te zetten in een fysieke tentoonstelling. Voor de nieuwe tentoonstelling Cruisevaart heb ik zojuist de gesprekken afgerond met de ontwerpers. We voelden de klik bij een van hen. Ik heb er zin in om samen aan de slag te gaan!
Bookmark and Share

Geen opmerkingen:

Een reactie posten