maandag 27 september 2010

altijd en overal....


Het blijft opmerkelijk... als je bezig bent met de voorbereidingen van een expositie zie je ineens overal op straat verwijzingen naar 'jouw ding'. Het is niet anders nu we druk aan het werk zijn voor 'Yin en Jan'. Overal op straat zie ik ineens verwijzingen naar de Chinese cultuur, valt mijn blik op Chinese karakters en zie ik voorbeelden van wederzijdse beinvloeding. Zo waren we vandaag op personeelsexcursie in onze eigen stad Rotterdam. En daar ineens tijdens een wandeling viel mijn oog op de winkelruit van een snackbar. Ik heb nog steeds geen flauw idee wat er in het Chinees staat, maar het blijft opmerkelijk om in een Kralingse straat in Rotterdam een snackbar te vinden die Vlaamse frieten verkoopt, Turkse pizza en Chinese loempia's... Globalisering is overal! Ik heb een foto om het te bewijzen!!

! Bookmark and Share

Geen opmerkingen:

Een reactie posten