dinsdag 22 december 2009

Werk of vakantie?

Was het vakantie of ook een beetje werk? Een weekendje London leverde mij afgelopen weekend weer volop 'buitenlandse inspiratie' op. Bijzonder was de expositie Maharaja: the Splendour of India's Royal Courts in het Victoria and Albert Museum. Met simpele middelen wisten de tentoonstellingsmakers het indiagevoel op me over te brengen. De tekeningen die ik drie weken geleden tijdens mijn vakantie in India in de paleizen zag hangen, kwamen door de goede vormgeving totaal anders tot hun recht. Ze kregen een omgeving die past bij hun pracht. Hier geen felle gekleurde grote blow-ups of rumoerige geluiden die je soms bij andere exposities over India ziet. De trefwoorden: sfeer, pracht en praal, stijlvol, eenvoudig maar indrukwekkend. Van de gouden openingswand tot de mooie gestyleerde olifanten en de rode muren. Petje af voor het V&A! Het blijkt maar weer eens hoe belangrijk de vormgeving van een tentoonstelling is. Een wijze les voor mijn volgend project.

Bookmark and Share

Geen opmerkingen:

Een reactie posten